Kundtjänst
Du är här:
Vi finns här för dig
Värdefulla kund, vi finns här för dig när du behöver rådgivning, problemlösning eller praktisk hjälp.
Med vårt kontor beläget i Tibro är vi dig nära till hands.
Ring, mejla eller besök oss på plats!
Telefon och E-post
Telefon: 0504-440 440
E-posts:
kundtjanst@tibroenergi.se
Bredband:
bredband@tibroenergi.se
Öppettider
Måndag - Torsdag: 08:00 - 15:00
Lunchstängt: 12:00 - 13:00
Fredag: 08:00 - 12:00
Besöksadress
Fabriksgatan 10
543 50 Tibro
Felanmälan Bredband
Telefon:
0504-440 400
Bredband:
bredband@tibroenergi.se
Öppettider
Alla dagar: 08:00 - 22:00
Felanmälan elnät
Telefon dagtid: 0504-440 440
Telefon övrig tid: 0504-159 50
Öppettider
Måndag - Torsdag: 08:00 - 15:00
Lunchstängt: 12:00 - 13:00
Fredag: 08:00 - 12:00
Vanliga Frågor & Svar
Jag ska flytta, vad behöver jag tänka på?
TILL FLYTTANMÄLANNär du flyttar till eller från en adress i Tibro behöver vi som elnätsägare veta om detta.
Innan du anmäler din flytt vet vi inte om att din adress skall registreras, därav ser vi gärna att du lämnar in din flyttanmälan 30 dagar innan planerad flytt.
Hur ser jag vad jag har för elhandelsavtal?
TILL MINA SIDORPå mina sidor ser du ditt avtal för elhandel.
Du kan också se vilket avtal du har uppe i det vänstra hörnet av din faktura.
Dödsbo, vad händer med elen?
Vi förstår att du som närstående har många ärenden att hantera när din närstående har gått bort.
Vi hjälper er med de aktuella avtalen men behöver få kännedom om bortgången. Meddela vår kundtjänst via mejl eller telefon.
Hur tecknar jag ett elavtal hos Tibro Energi?
RING OSSKontakta vår kundtjänst via formuläret, alternativt genom mail eller telefon, så hjälper vi dig.
Vart vänder jag mig för frågor om kommunalt vatten och avlopp?
RING KONTAKTCENTERTibro energi utför fakturering för vatten och avlopp på uppdrag av Tibro Kommun. För specifika frågor som rör ditt vatten eller avlopp ber vi er att kontakta kommunen i första hand.
Till kontaktcenter kan du vända dig med alla frågor som rör kommunen.
Tel. 0504-18000.
Varför har jag fått en påminnelse trots att jag har autogiro?
Kontrollera först om beloppet har dragits från ditt konto. Har det inte dragits så kan du kontakta din bank för att få reda på orsaken.
Om du nyligen anmält dig för autogiro kan orsaken vara att anmälan inte har blivit godkänd än. Så länge din faktura är utskriven med en inbetalningsavi måste du betala den manuellt.
Hur beställer jag en bredbands- eller TV-tjänst?
BESTÄLL TJÄNST HÄRHär hittar du all info och beställer din tjänst.
Hur säger jag upp min bredbands- eller TV-tjänst?
KONTAKTA OSSBehöver du av någon anledning säga upp din tjänst görs detta via mejl till
bredband@tibroenergi.se.
Ange namn och adress där tjänsten är verksam samt om du önskar specifikt frånkopplingsdatum.
Din uppsägningstid är 30 dagar från ankommen uppsägning.
Jag skall gräva på min tomt, vad behöver jag tänka på?
TILL LEDNINGSKOLLENNär spaden eller skopan ska ner i marken behöver du kolla upp innan vad som kan finnas där under. På Ledningskollen får du hjälp med detta.
Ledningskollen är en gratis webbtjänst som du kan använda för att till exempel:
- Få reda på var ledningar och annan infrastruktur finns
- Skydda ledningar mot avgrävningar
- Förenkla och samordna grävarbeten
Hur felanmäler jag min bredbands eller tv-tjänst?
RING FELAVHJÄLPNINGMejla ditt ärende till bredband@tibroenergi.se eller ring vår felavhjälpning 0504 440 400.
Avvikande öppettider
- 27-28 maj, stängt pga utbildning
- Kristi himmelsfärd, 29 maj: stängt
- Nationaldagen, 6 juni: stängt
- Midsommarafton, 20 juni: stängt
Kontaktformulär
Kontaktformulär
Tack för din fråga.
Vi återkommer till dig inom kort.
Håll även utkik i din skräpkorg ifall vi råkar hamna i den.
Ha en fin dag!
Oops, något gick visst fel...
Var vänlig försök igen om en liten stund eller kontakta oss på kundtjanst@tibroenergi.se eller ring oss på 0504-440 440.